П`ятниця, 17.05.2024
Грем'яцька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

розробка уроку 2 клас на тему "Зима. Ознаки зими в неживій природі."
30.04.2015, 14:37

Урок 26. Зима. Ознаки зими в неживій природі. Планування спостережень за природою взимку .

 

Ключові компетентності:

- вміння вчитися:

навчально-організаційні:  своєчасно  готується  до  уроку;  співпрацює  в  групі; переключається з одного виду роботи на інший;

загальномовленнєві: зосереджено слухає вчителя  і  товаришів, говорить  не  поспішаючи,  чітко,  вільно  в  процесі  діалогічного  і  монологічного  мовлення; виконує  творчі  завдання;

загальнопізнавальні:  виконує  творчі  завдання  в  контексті  навчальних  завдань;

  • інформаційно-комунікативна: знаходить  у  повідомленні  інформацію: конкретні  відомості;; створює  висловлювання з опорою на власний досвід та почуту інформацію;

- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;

- громадянська:  прагне охороняти природу рідного краю;

  • здоров’язбережувальна: дотримується санітарно-гігієнічних норм під час уроку.

 

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

              - знає назви зимових місяців.

 Середній рівень:

             - розпізнає  зимові місяці за їх ознаками в неживій природі;

             - пояснює народні вислови про зимові місяці.

Достатній рівень:

             - відгадує загадку з метою визначення теми уроку;

             - спостерігає за природою взимку в групі та індивідуально;

            - знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя)

               у підручнику або інших джерелах (енциклопедіях,

               довідниках,  науково-популярних виданнях) про природу   взимку,

               обговорює знайдену інформацію;

            - виконує тестове завдання з метою перевірки вивченого.

Високий рівень:

             -  описує  ознаки  зими  в  неживій  природі;

             - характеризує  красу  природи  взимку  та  позитивні  емоції,

               які  вона  викликає;

              - встановлює відповідність між частинами народного

                 вислову про зимові місяці;

               - планує спостереження за природою взимку;

             - складає  усну розповідь про зиму і презентує виконане творче         завдання.

 

 

План уроку:

 

1.     Відгадування учнями вірша-загадки з метою визначення теми уроку.       (Додаток 1).

  1. Опис учнями  за малюнками і незакінченими реченнями ознак зими в неживій природі .   (Додаток 2).

3.     Самостійне читання учнями текстів про природу взимку ( в грудні, січні і лютому). Знаходження в текстах необхідної інформації про  ознаки зимових місяців. Обговорення здобутої інформації. Робота в групах. (Додаток 3).

4.     Презентація учнями отриманої інформації.

  1. Встановлення відповідності між частинами народного вислову про зимові місяці. Пояснення їхнього змісту. ( Додаток 4).
  2. Розпізнавання у вірші назв місяців за їх ознаками. ( Додаток 5 ).

7.     Виконання тестового завдання з метою перевірки вивченого. (Додаток 6).

  1. Планування спостережень за природою взимку. ( Додаток 7).

9.     Характеристика учнями краси природи взимку та позитивних емоцій, які вона викликає. Складання розповіді «За що ми любимо зиму?» за малюнком і власними спостереженнями. (Додаток 8).

10.                        Презентування виконаного творчого завдання.

11.                        Висловлення оцінних суджень про власну роботу та роботу, виконану однокласниками .

12.                        Підведення підсумків уроку.

 

 


 

                                                                                                  Додаток 1.

 

Послухайте і відгадайте вірш-загадку, щоб дізнатися, яку пору року ми будемо вивчати.

                      

А яка ВОНА буває ,

Скаже той, хто добре знає.

Чи ж вона буває ніжна?

Ні! Холодна й білосніжна.

Так. Холодна, вітер віє,

І від снігу все біліє,

В небі темна хмара висне

Іноді мороз аж тисне.

Чудеса на склі малює,

На річках мости будує

Не прості, а льодяні,

Дуже гарні, мов скляні.

Під ногами сніг рипить.

Звір від холоду тремтить.

Є хурделиця, природно.

Є метелиця холодна.

Хуга є, і є завія,

Сонце світить, та не гріє.

І його частіш немає –

Хмара сонце закриває.

 

                                                                                                  Додаток  2.

 

Опишіть ознаки зими в неживій природі за малюнками і власними

спостереженнями , усно закінчіть речення.

 

 

        

 Сонце взимку знаходиться ________ над землею і не нагріває її так як в інші пори року.

 

 

 

 

 

Рано темніє, бо дні________ , а ночі _______.

 

Небо часто вкрите ________.

 

  Замерзають _______.    

 

 

 

 Опади випадають у вигляді _______.

 

Додаток  3.

 1 група - грудень.

 Прочитайте текст.

         Зиму розпочинає грудень. У цьому місяці Сонце рухається найнижче над горизонтом, дні найкоротші. 22 грудня – день зимового сонцестояння: найдовша ніч і найкоротший день. Після цього день збільшується, а ніч зменшується.

         У грудні небо часто вкривають темні хмари. Іде сніг, і все навкруги вкривається білосніжною ковдрою. Але осінь ще дає про себе знати то потеплінням, то дощем. Бувають і хуртовини, і метелиці, і вітри. Але грудень дуже рідко холодніший від січня.


 Знайдіть в тексті ознаки першого місяця зими. Обговоріть інформацію. Підготуйтеся  розказати про грудень своїми словами.

 

  2 група - січень.

 

Прочитайте текст.

 

         Січень – середина зими. У цьому місяці дні довшають, більше сонячного світла ллється на Землю. У січні земля врешті-решт укривається суцільною сніговою ковдрою. А ще його величають царем морозів, володарем і серцем зими, бо він найхолодніший місяць. У січні не тільки сніг січе, а ще й мороз вогнем пече. У морозні дні сніг сухий і легкий. Чути, як він рипить під ногами. А чому сніг рипить? Це ламаються сніжинки. Якщо за морозами настає відлига, тоді сніг ущільнюється, злежується.

 

Знайдіть в тексті ознаки другого місяця зими. Обговоріть інформацію. Підготуйтеся розказати про січень своїми словами.

 

3 група -лютий.

 

Прочитайте текст.

 

         Місяць лютий завершує зиму. Усе частіше на небі з’являється Сонце. Усе вище і вище воно піднімається, більше тепла посилає на Землю. Майже на дві години збільшилась тривалість дня. Небо стає ясним і блакитним. З південного боку будинків звисають бурульки. Зима в лютому пом’якшується, бувають відлиги, але ще можуть бути й сильні снігопади і завірюхи.

 

Знайдіть в тексті ознаки третього місяця зими. Обговоріть інформацію. Підготуйтеся розказати про лютий своїми словами.

 

                                                            

                                                                                       Додаток 4.

 

Встановіть відповідність між частинами народних висловів про зимові місяці.  Поясніть їхній зміст.

А  Грудень землю грудить,                             1.  хурделиці та замети.

Б  Лютневі прикмети -                                     2. а господар дрова із лісу возить.

В  Січень січе та морозить,                              3. а хату студить.   

А

Б

В

 

 

 

                          

                                                            

 

                                                                                   

                                                                                                      Додаток  5.                                                      

.

 

Відгадайте назви місяців за їх ознаками і впишіть ці назви у речення.

 

А місяць  ________  на радість людям –

Сніжком присипле замерзле груддя.

Ой, місяць ________ кличе Мороза.

Морозить лице, щипає носа.

А місяць _________  вітрами дме,

На водах з криги мости зведе.

 

                                                                                                         Додаток 6.                                                       

.

Виконай тестове завдання. Які ДВА  твердження НЕПРАВИЛЬНІ? 

А        22 грудня – найкоротший день і найдовша ніч у році.

Б         Грудень – найхолодніший місяць року.

В        У морозні дні сніг мокрий і важкий.

Г        Сніг рипить, бо ламаються сніжинки.

Д        Температура повітря взимку стає все нижчою.

Е        У січні земля врешті-решт укривається суцільною

          сніговою    ковдрою.

 

 

                                                                                                      Додаток 7.                                                     

 

Сплануй свої спостереження за природою взимку.

 

Завдання для спостережень за природою взимку.

 У неживій природі спостерігай:

1.     За зміною висоти Сонця.

2.     За погодою ( температурою, хмарністю, вітром, опадами).

3.     Коли водойми повністю покрилися кригою.

4.     Коли замерз ґрунт.

5.     Коли встановився сніговий покрив. 

  У живій природі спостерігай:

6.     За рослинами: станом кори у дерев, станом бруньок на деревах і кущах, станом шишок.

7.     За тваринами, зимуючими та осілими птахами.                                                                                            

  Результати спостережень записуй в зошит.

 

                                                                                                     

 

 

 

 Додаток 8.                                                      

.

Охарактеризуйте красу природи взимку та складіть за малюнком усну розповідь «За що ми любимо зиму?»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: grem_school
Переглядів: 2423 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz