Неділя, 24.11.2024
Грем'яцька загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

розробка уроку музики
[ Викачати з сервера (17.1 Kb) ] 24.02.2013, 20:10

5 клас
Урок № 19.
ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК РІЗНИХ ВИДІВ МИСТЕЦТВА. ВІДЛУННЯ ІСТОРІЇ
МЕТА: - визначити особливості розкриття героїчних образів, історії нашого народу в різних видах мистецтва; - розвиват образно-асоціативне мислення, творчі, виконавські навички; - виховувати патріотичні почуття та інтерес до історії українського народу ХІД УРОКУ І. Орг. момент. Музичне привітання ІІ. Актуалізація знань 1. Бесіда - що таке музика? - що таке живопис? - назвати спільні, відмінні риси між цимим видами мистетва 2. РОбота в групах. Гра "Лото" 3. Диктант для шпигуна Київ, Голосіїв, "Після перегляду Куїнджі" (Ю.Щуровський) Закарпаття, "Зима", різножанрове декоративно-прикладне мистецтво (Й.Бокшай) живописець-пейзажист, "місячна ніч на Дніпрі", майстер колірних ефектів ( А.Куїнджі) ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вступ. Історичні сюжети в музиці Музика, як і всі інші види мистецтва, народжена з єдиного джерела – реального життя. Пригадаймо, як багато ви знаєте творів літератури, музичного чи образотворчого мистецтва, що розповідають про події давнього минулого та видатних особистостей. До речі, історії нашого народу також присвячено багато різноманітних творів українських митців. Сьогодні, наприклад, ми познайомимося з музикою Івана Карабиця. ІV. Відомості про І. Карабиця Іван Карабиць (XX-початок XXI ст.) – український композитор, диригент, педагог, народний артист України, автор багатьох оркестрових, вокально-симфонічних, камерних (інструментальних та вокальних) творів. Народився він на Донеччині, а музичну освіту здобув у Київській консерваторії. Творчості Івана Карабиця властивий широкий, багатомірний погляд на світ, прагнення охопити різні сторони буття людини, потяг до поетичного відображення світу. У доробку композитора серед багатьох інших творів – три симфонії. Одна з кращих – „Перша симфонія”, пов’язана з жанром героїчного епосу. Музика другої частини «Думи» нагадує пісню лірника. Протяжне, напружене звучання віолончелі передає характер сумної драматичної розповіді народного співця Слухання. „Думи” І.Карабиця. Споглядання репродукції картини Л.Жемчужникова „Кобзар на шляху” Аналіз прослуханого твору Поміркуйте, чи має музика симфонії відношення до картини. Чи існує внутрішній зв’язок між цими прослуханим і побаченим творами? Який характер „Думи”? Відомості про художника Л. Жемчужнікова Льва Жемчужнікова називають російським та українським живописцем і графіком XIX-XX ст. Тривалий час він проживав в Україні. Знайомство з Тарасом Шевченком надзвичайно вразило художника і значним чином відобразилося на його творчості. Лев Жемчужніков став послідовником Шевченка-художника у зображенні образів та побуту українських селян. Творчість Шевченка-поета надихнула художника на створення багатьох хвилюючих та правдивих творів, серед яких і картина «Кобзар на шляху». За спогадами сучасників, Лев Жемчужніков пристрасно любив Малоросію, як тоді називали Україну, вивчав її історію, зокрема історію українського козацтва. Він знав напам'ять майже всі відомі на той час історичні думи та пісні і відображав їх зміст і образи на своїх полотнах. V. Вокально-хорова робота а) виконання вокальних вправ б) нотний диктант в) повторення поняття тональність, запис тональності соль-мажор г) Розповідь про січових стрільців Українці є одним із найспівочіших народів. Вони співали завжди. Поряд із ліричними піснями про красу природи та кохання, схвильованими творами про життєві турботи створено чимало народних і професійних пісень, що відображали історію боротьби українського народу за свободу та становлення національної самосвідомості. Одними з героїв таких пісень були Українські Січові стрільці. Вони боролися за волю і незалежність Батьківщини на початку XX ст. Назва цього військового формування походить від слова Січ — осередку козацької слави і звитяги, тому і в піснях, що їх співали Січові стрільці, ми чуємо мужні, рішучі інтонації давньослов'янського та козацького воїнства. Вслухаймося уважно в слова пісні Михайла Гайворонського «Йде січове військо». Чи не підказують вони вам, виконавцям, шляхи музичного розвитку пісні? д) розучування пісні е) Відомості про М. Гайворонського Михайло Гайворонський — український композитор, диригент і педагог минулого століття. Родом він із Тернопільщини. Творчість композитора охоплює різні жанри — симфонічний, камерно-інструментальний. Він створив також хорові твори, музика для духового оркестру та театральних вистав, солоспіви, обробки народних пісень. Михайло Гайворонський відомий як один із кращих авторів стрілецьких пісень. VІ. Виконаня тестових завдань VІІ. Підсумки уроку. Сьогодні ми познайомились із творчістю композитора Івана Карабиця та живописця Льва Жемчужнікова, а також розучили пісню Михайла Гайворонського «Йде січове військо». Ми розглянули взаємозв’язок різних видів мистецтва та відлуння історії в музиці і ще раз переконалися в тому, що український народ має справді героїчну історію.

Категорія: Мої файли | Додав: grem_school
Переглядів: 1031 | Завантажень: 133 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2024
Створити безкоштовний сайт на uCoz