Тема: Ймовірність випадкової події. Розв’язування задач
Мета: виробити в учнів вміння та навички у розв’язуванні задач на знаходження ймовірності випадкової події;
- розвивати логічне мислення;
- виховувати самостійність у практичному застосуванні набутих знань.
Тип уроку: застосування знань, вмінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Добрий день! Сідайте. Я рада сьогодні бачити ваші допитливі очі, чути ваші відповіді та часом непрості питання, разом розгадувати таємниці математики. Сьогодні на 45 хвилин ми поринемо у чудовий, незвичайний світ науки, яка зачаровує, дивує, манить. Науки, яка оточена містикою, магією. Звісно, це - математика.
Отож, я хочу всім побажати успіху. І не тільки сьогодні на уроці математики, а завжди бути:
Усміхненими
Спокійними
Прогресивними
Ініціативними
Хоробрими (на дошці)
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
1. Звірте за екраном правильність розв’язання домашнього завдання та оцініть його.
№ 899
У родині двоє дітей. Яка ймовірність того, що в родині є хлопчик і дівчинка, якщо випадки народження хлопчика і дівчинки є рівноможливими подіями?(Відповідь:)
№901
Підкидають дві монети. Яка ймовірність того, що монети впадуть однаковою стороною доверху? (Відповідь:)
2. Виконання завдань на картках з друкованою основою
Чи правильне твердження? Поставте позначку «Так» або «Ні» у відповідній комірці таблиці
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Тема нашого уроку - «Ймовірність випадкової події.Розв’язування задач». Мета уроку - виробити в учнів вміння та навички у розв’язуванні задач на знаходження ймовірності випадкової події.
«Ми з насолодою пізнаємо математику… Вона захоплює нас, наче квітка лотоса» - так сказав відомий філософ Аристотель .
ІV. Актуалізація опорних знань.
Запитання до класу
- Яка подія називається достовірною?(подія ,яка в результаті випробування неодмінно має статися, називають достовірною)
- Дайте означення випадкової події.(явище, про яке можна сказати, що воно відбудеться чи не відбудеться за певних умов, називається випадковою подією)
- Що ви знаєте про неможливі події.(подія, яка внаслідок даного випробування не може відбутися, називають неможливою)
- Як знайти ймовірність випадкової події? (де m-це кількість випадків, що сприяють появі події, а n- кількість усіх можливих випадків)
Усні вправи
Визначте, яка подія є достовірною, неможливою або випадковою?
- влучення в ціль під час пострілу;(випадкова)
- виграш під час гри в лотерею; (випадкова)
- програш під час гри у безпрограшну лотерею;(неможлива)
- при підкиданні грального кубика випало менше ніж 10 очок;(достовірна)
- із коробки з червоними і синіми кульками вийняли зелену кульку. (неможлива)
V. Застосування знань, вмінь та навичок
Розв’язування вправ
Задача №1
У ящику лежать 4 червоні, 2 чорні та 10 білих кульок. Навмання виймають одну кулю. Якою є ймовірність, що ця куля :
а) чорна; б) червона; в) біла; г) зелена?
Розв’язання:
а) сприятливі m=2
усі можливі n=16
б) сприятливі m=4
усі можливі n=16
в) сприятливі m=10
усі можливі n=16
г) сприятливі m=0
усі можливі n=16
Ймовірність неможливої події дорівнює нулю.
Задача №2
У пакеті лежать 20 яблук і 10 груш. Якою є ймовірність вийняти:
а) яблуко; б) грушу?
Розв’язання:
а) сприятливі m=20
усі можливі n=30
б) сприятливі m=10
усі можливі n=30
Задача №3
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
У коробці лежить 20 карток, пронумерованих від 1 до 20. Із коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записано:
- число, кратне 3;
- парне число;
- просте число;
- кратне 4.
1) число, кратне 3.
Сприятливі:3, 6, 9, 12, ,15, 18
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=6 n=20
2) парне число.
Сприятливі:2,4,6,8,10,12,14,16,18,20
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=10, n=20
- просте число.
Сприятливі: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19.
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=8, n=20
4) число, кратне 4.
Сприятливі: 4, 8, 12, 16, 20.
Всі можливі: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20
m=5, n=20
Самостійне виконання задачі.
Задача №4
У шухляді лежать 8 червоних, 2 синіх і 20 зелених олівців. Ви навмання виймаєте олівець. Яка ймовірність того, що цей олівець буде:
1) червоний; 2) жовтий; 3) зелений?
Задача №5
У скринці лежать 25 кульок, з яких 10 білих, а решта- чорні. Яка ймовірність того, що навмання витягнута кулька буде чорною?
Задача №6
Знайдіть ймовірність того, що навмання вибране число від 1 до 50 включно містить у своєму запису цифру 4.
Задача №7
Яка ймовірність того, що навмання вибране натуральне число від одного до 30 включно є дільником числа 30?
Задача №8
З 25 екзаменаційних білетів, що пронумеровані числами від 1 до 25, навмання обирають один. Яка ймовірність того, що номер витягнутого білета є число, що кратне трьом?
VI. Самостійна робота
1. Які з зазначених подій є: достовірними?(Іваріант) випадковими? (ІІваріант)
А) після зими настане літо;
Б) сьогодні ввечері ти зустрінеш однокласника;
В) після п’ятниці настане субота;
Г) при киданні кубика випаде одна з цифр 1, 2, 3, 4, 5, 6.
2. У коробці лежать картки, пронумеровані від 21 до 40. З коробки навмання беруть одну картку. Яка ймовірність того, що на ній записане число:
А) кратне 5; А) кратне 10;
Б) складене; Б) просте;
В) парне. В) непарне.
- У пеналі є 5 ручок і 12 фломастерів. Яка ймовірність того, що навмання вийнятий предмет буде ручкою?(І варіант)
- З натуральних чисел від 1 до 24 Наталя навмання називає одне число. Яка ймовірність того, що це число буде парним? (І варіант)
3. У пеналі є 5 ручок і 12 фломастерів. Яка ймовірність того, що навмання вийнятий предмет буде фломастером? (ІІ варіант)
4.З натуральних чисел від 1 до 15 Мар'яна навмання називає одне число. Яка ймовірність того, що це число буде дільником числа 15? (ІІ варіант)
- що називається ймовірністю події?
- яка подія називається випадковою?
- яка подія називається достовірною?
- яка подія називається неможливою?
- У коробці лежать 15 шоколадних цукерок і 13 карамельок. Яка ймовірність того, що взята навмання цукерка буде шоколадною?
- у кошику лежать 18 апельсинів і 13 яблук. Яка ймовірність того, що навмання взятим фруктом буде апельсин?
VIІІ. Домашнє завдання
Повторити п.19-20 №903, №905, №910*
- Спасибі вам, діти, за співпрацю. Ви – клас однодумців,які вміють застосовувати набуті знання.
- На згадку про наш урок запам’ятайте такий рецепт успіху:
«Успіх – це тільки 10% таланту і ще 90% щоденної наполегливої праці».
|